سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
۰۹ آذر ۹۵ ، ۰۹:۴۸

مراسم بزرگداشت 18 اسفند


متعاقب مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ دوازدهم اسفند ماه ١٣٧١ و تحت عنوان مصوبه ٣٠٢ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارایه طرح‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد، مقرر گردید از باب احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیأتی را در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد نماید. این هیأت بعد از شکل‌گیری و فعالیت به ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرت یافت.

شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، که با عبور از مرز ٢٠٠٠٠در سال ١٣٩٤باب کانون، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، از سال ١٣٧٢ رسماً آغاز به فعالیت نموده و تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است.

ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با رویکرد تأسیس کانون‌ در تمام مساجد کشور، برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و به افزایش تأسیس تعداد کانو‌ن‌ها در هر سال اهتمام ویژه‌ای دارد.

 

بعد از سال 1372 تا کنون همه ساله در تاریخ 18 اسفند مراسمی تحت عنوان گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد در هر استان برگزار می گردد.

دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی فرصت را غنیمت شمرده و به همین بهانه همه ساله طی مراسمی با شکوه در این تاریخ اقدام به تقدیر از کانون های فعال- پیشکسوتان - فعالین برتر - ائمه جماعات نمونه و .... می نماید

جهت مشاهده گزارش تصویری این مراسم که در سال 1395 و در سالن هلال احمر استان برگزار شده است می توانید از لینک زیر استفاده نماید.

                                                    گزارش تصویری

                                           گرامیداشت 18 اسفند 1394


۹۵/۰۹/۰۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]