سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

 ارزش گذاری  اقامه نمازجماعت در مساجد یکی از کارهایی است که به همت کانونهای فرهنگی هنری مساجد به خوبی در ارتباط با مدارس احیا می شود.

به گزارش روابط عمومی از اراک مدارس فضای ناب، موقعیت خوب و پرمخاطب است  که کمتر کسی به سراغ آنها می رود و گاهی برنامه های پرورشی در مدارس انجام می شود ولی ارتباط گیری بین مدرسه و مسجد و برگزاری برنامه برای دانش آموزان با محوریت مسجد می تواند بیگانگی بین قشر نوجوان با مساجد را از بین ببرد و حتی سبب می شود دانش آموزان مسجد را به عنوان خانه دوم خود قلمداد کنند که چنانچه این مهم اتفاق افتد بسیاری از مشکلات و بزه ها و ناهنجاری های موجود در جامعه کاهش می یابد.  

برای بهبود رابطه بین نوجوانان و مسجد و پیوند عمیق تر دانش آموزان با فرهنگ اقامه نماز باید برنامه هایی به همت مدیران مدارس و ائمه جماعت در مساجد  اجرایی شود.

 

عمق بخشی به نماز جامعه را به سمت سلامت روان پیش می برد 

کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) شهرک مهاجران اراک جهت ارتباط هر چه بهتر و موثرتر دانش آموزان با آموزه های غنی دین مبین اسلام و نماز اقدام به اجرای طرحی با عنوان پیوند مدرسه و مسجد کرده است؛ این طرح دو هفته ای یکبار با حضور دانش آموزان یک کلاس از مدرسه ابتدایی شهیدرجایی شهرک مهاجران هنگام نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

در این طرح که با استقبال پرشور دانش آموزان پایه سوم به بالا همراه است، امام جماعت مسجد ضمن بیان موضوعاتی پیرامون احکام نماز و آداب این واجب الهی، دانش آموزان را با فرامین نماز آشنا می کند. 

اهدای جوایز به شرکت کنندگان از دیگر برنامه های این طرح است که پس از پرسش و پاسخ دانش آموزان با امام جماعت به دانش اموزان شرکت کننده در نماز جماعت اهدا می شود.

حجت الاسلام حبیب اله امرایی، مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) شهرک مهاجران اراک در خصوص این طرح به خبرنگار شبستان در اراک گفت: نقش مدرسه در پرورش دینى و بارورى روحیه اقامه نماز در دانش آموزان بسیار مهم است، هر چند که متخصصان تعلیم و تربیت اسلامى معتقدند الگوى خواندن نماز اولین بار در خانه، آن هم از طریق والدین به فرزند ارائه مى شود. 

وی افزود: با ورود کودک به مدرسه و تقارن حساس ترین زمان رشد و شکل گیرى باورهاى دینى وی با زمان تحصیل، ایجاب مى کند که نسبت به آموزش نماز به کودکان و نوجوانان در مدرسه توجه خاصى صورت گیرد.

حجت الاسلام امرایی ادامه داد: آموزش نماز در مدرسه باید مبتنى بر اصول علمى و متکى بر مبانى اسلامى باشد و به وسیله مربیان آگاه و آشنا با موضوع رشد نوجوانان اجرا شود از این رو لازم است برنامه آموزشی منسجم نماز براى دانش آموزان طراحى و تدوین شود که در آن ویژگی هاى خاص رشد کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرد. 

مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) شهرک مهاجران اراک تصریح کرد:عمق بخشی به نماز در سطوح مختلف جامعه به ویژه در مدارس و اجرای جلسات گفتمان های دینی جامعه را به سمت سلامت روان پیش خواهد برد لذا مسئولان باید مجدانه در این مسیر حرکت کنند.

وی همچنین به دیگر برنامه های این کانون به برگزاری جلسات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: شب های یکشنبه جلسه اموزش تجوید و روخوانی قرآن کریم با بهره مندی از استاد طالبی از اساتید برجسته قرآن کریم در استان برگزار می شود که در آن دانش آموزان نیز حضوری پرشور دارند.

 

 

پایان پیام


۹۴/۱۱/۲۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]