سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

زهرا نجاتی، بانوی فعال مسجدی است که با داشتن پنج فرزند علاوه بر اینکه در کسوت مدیریت مدرسه فعالیت دارد، به عنوان مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری طاها استان مرکزی با بچه‌های مسجد همراه است.
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی،مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «طاها» استان مرکزی امروز شنبه 11 اردیبهشت با حضور در برنامه زنده سیمای خانواده به تشریح فعالیت‌های این کانون پرداخت.

نجاتی در ابتدای این برنامه با اشاره به فعالیت‌های بانوان در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور گفت: حدود چهار درصد از مدیران کانون‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند یعنی 2700 که رقم قابل توجهی بوده و بر همین اساس در ستاد فهما برنامه‌های مختلفی برای این بانوان طراحی شده است.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری طاها در عرصه‌ها و رواق‌های مختلف ذیل طرح ملی ایران قوی فعالیت داشت که از جمله آنها می‌توان به مسابقات مدهامتان اشاره داشت که ذیل رواق نور برگزار شد. اعضای کانون طاها در این مسابقه موفق به تربیت حافظان 3 تا 20 جزء قرآن کریم شد. همچنین در رواق همدلی با همکاری نهادهای مختلف مرکز نیکوکاری احداث کرده و با توجه به شیوع کرونا، برای مبتلایان به بیماری کویید 19 اقلام مورد نیاز را تهیه و به درب منزل آنها فرستاد.

این فعال مسجدی تصریح کرد: در مجاورت مسجد امام سجاد(ع) و کانون طاها، یک مدرسه واقع شده است که بسیاری از دانش‌آموزان این مدرسه در کانون عضویت دارند. از این نظر در رواق دانش بسیاری از دانش‌آموزان نخبه شرکت داشتند. اساسا یکی از برنامه های ما ارتباط با مدرسه است و از این نظر بسیاری از بچه‌های مسجد و متولدین دهه‌های 60 و 70 که سالها در مسجد و مدرسه حضور داشتند با یکدیگر ارتباط داشته و در گردهمایی که در مناسبت‌های مختلف به ویژه دهه فجر دارند با یکدیگر دارند؛ ما امروز شاهد موفقیت آنها در عرصه‌های مختلف هستیم.

نجاتی با اشاره به ظرفیت کانون فرهنگی هنری طاها، در عرصه کارآفرینی گفت: راه‌اندازی مهدکودک برای فرزند معلم‌های مدرسه از اقدامات ما در این حوزه بود و در حاضر به طور کلی در واحد کارآفرینی کانون 30 نفر مشغول به کار هستند؛ ضمن اینکه اولین مرکز نیکوکاری و همچنین مرکز مشاوره خانواده را راه اندازی کردیم که با همکاری بسیج مسجد احداث شد.

وی که به عنوان مدیر مدرسه و مادر پنج فرزند، همزمان به عنوان مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری طاها فعالیت می‌کند، افزود: همه می دانیم که بچه‌ها از فضای مجازی و آموزش در این فضا خسته شدند اما همواره به عنوان مدیر مسجد به خانواده‌ها تاکید کردم که اگر می‌خواهید فرزندتان آرام باشد در وهله اول باید روان سالمی داشته باشد و این مهم درگرو آن است که خودتان در آرامش باشید.

۰۰/۰۲/۱۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]