سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی،کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز در این ایام با وجودی تعطیلی مساجد بیکار ننشسته و فعالیت های خود را در فضای مجازی ادامه دادند و علاوه بر آن در بسیج عمومی و رزمایش همدلی و مواسات نقش گسترده ای داشتند کانون های فرهنگی هنری مساجد از همان آغاز تاسیس پیشتاز در امور مختلف بوده و علاوه بر فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان و برگزاری اردوهای آموزشی، تفریحی و زیارتی در راستای دستگیری از نیازمندان و شناسایی نیازمندان واقعی نیز فعالیت داشته اند.

 

در اواخر سال گذشته ایران اسلامی و دیگر کشورهای دنیا با ویروس ناشناخته کووید 19 روبرو شدند که این ویروس منحوس علاوه بر بیمار کردن افراد مشکلات بسیاری را برای بسیاری از اقشار جامعه به وجود آورد و سبب بیکاری و ایجاد مشکلات مالی و معیشتی برای افراد شد.

 

در این راستا رهبر معظم انقلاب در سخنانی در نیمه شعبان سال گذشته بر همدلی مومنانه و مواسات اشاره کردند و همگان را به شرکت در این رزمایش دعوت کردند که این پیام آقا رزمایشی عظیم را در ایران اسلامی به وجود آورد.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز به عنوان پایگاه های محلی همراه با پایگاه های بسیج فعالیت های گسترده ای را در نقاط مختلف آغاز کردند و با ضد عفونی و گند زدایی معابر و محله ها، تهیه و توزیع ماسک و دستکش و موادغذایی و ضد عفونی به یاری هموطنان شتافتند.

 

* مساجد هیچ گاه تعطیل نمی شوند

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز در این ایام با وجودی تعطیلی مساجد بیکار ننشسته و فعالیت های خود را در فضای مجازی ادامه دادند و علاوه بر آن در بسیج عمومی و رزمایش همدلی و مواسات نقش گسترده ای داشتند.

 

کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی، مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر اراک که واقع در منطقه کوی علی ابن ابیطالب (ع) است نیز در این ایام فعالیت های گسترده ای داشته که به همین منظور پای سخنان حجت الاسلام سید تقی امینی، مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی می نشینیم.

 

* فعالیت های کانون در این ایام را بفرمایید؟

 

طرح کمک مومنانه از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مورد توجه جدی اقشار مختلف قرار گرفته و کانون های مساجد نیز که فعالیت های فرهنگی را به دلیل شیوع این ویروس تعطیل کردند در سنگر دیگری با تلاش بیشتر مشغول به فعالیت شدند.

 

این رزمایش سبب شد مردم نسبت به مساجد دیدشان تغییر کند و بدانند که مساجد فقط مختص نماز جماعت نیست و فعالیت های گسترده ای در این پایگاه های دینی انجام می شود با وجود تعطیلی مساجد بچه ها کانون در کارهای خیر حضور داشتند و برای کمک به هم استانی های خود داوطلبانه وارد عمل شده و فعالیت های گسترده ای از جمله ضد عفونی و گندزدایی محله کوی علی ابن ابیطالب با همکاری بسیج داشتند.

 

* برگزاری کلاس ها و برنامه های کانون به صورت مجازی

 

در این ایام که با تعطیلی اجباری مواجه بودیم کانون شهید کوچکی تعطیل نشد و فعالیت های خود را با حضور گسترده اعضا در فضای مجازی انجام می داد.

 

با توجه به اینکه این تعطیلی ها در ایام ماه ها شعبان و رمضان بود فعالیت های ما در فضای مجازی جزء خوانی قرآن کریم، قرائت قرآن، تفسیر قرآن، پاسخ به سوالات شرعی و آموزش احکام بود که حضور اعضا و استقبال از این گونه فعالیت بسیار خوب بود.

 

* حضور خیرین در کنار بچه های مسجد

 

در این ایام کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی با شناسایی افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان به یاری آنها می شتافت و در این راستا خیرین و نیکوکاران نیز در کنار ما بودند و با اهدا کمک های خود ما را در این امر خیر و خدا پسندانه یاری می کردند.

 

کمک های خیرین گره گشایی بسیاری از مشکلات نیازمندان و آسیب دیده گان ار کرونا بود و ما با تهیه ملزومات مورد نیاز نیازمندان به رفع مشکلات آنها پرداختیم و علاوه بر کمک به نیازمندان درس بزرگی نیز برای بچه های کانون بود که با اینگونه فعالیت به صورت گسترده آشنا شوند.

 

* همدلی و مواسات در کوی امام علی(ع)

 

کانون فرهنگی هنری شهید کوچک در یکی از محله های حاشیه شهر اراک است و در طول سال با شناسایی نیازمندان به کمک به آنها می پردازد و در این ایام همدلی و مواسات به صورت گسترده و با حضور گسترده اعضای کانون در کنار نیروهای بسیجی و مردمی در این منطقه انجام شد.

 

با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و اجرای رزمایش همدلی و مواسات کانون شهید کوچکی نیز در سه مرحله این رزمایش را انجام داد و با تهیه بسته های بهداشتی و غذایی به یاری نیازمندان شتافت.

 

وی تهیه 140 بسته گوشت گوسفند و توزیع آن در دو مرحله بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا را از جمله برنامه های این کانون دانست و بیان کرد: علاوه بر این تهیه بسته های معیشتی که شامل برنج، روغن، رب گوجه فرهنگی، تخم مرغ، ماکارونی و ... از دیگر فعالیت های بچه های کانون با همکاری خیرین بود.

 

در رزمایش کمک مومنانه که همزمان با مسلاد کریمه اهل بیت (ع) در ماه رمضان انجام شد اعضای کانون با حضور درب منازل کوی امام علی(ع) مواد ضد عفونی کننده و بسته های فرهنگی در بین اهالی توزیع کردند.

 

ضد عفونی و گند زدایی کوچه ها منطقه کوی امام علی(ع) و اطراف مسجد از فعالیت های بود که همواره از ابتدای شیوع کرونا با همکاری دواطلبانه اعضای کانون در حال انجام است.

 

* توزیع 300 پرس غذای گرم در بین نیازمندان

 

در شب های ماه مبارک رمضان نیز با همدلی و همکاری اعضای کانون و خیرین و نیکوکاران 300 پرس غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشت تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

 

علاوه بر این در مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه 100 بسته غذایی دیگر شامل برنج، روغن، گوشت، ماکارونی و ... در بین نیازمندان و خانواده های تحت پوشش مسجد توزیع شد.

 

همکاری کانون با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و تهیه و توزیع 50 سبد کالا و توزیع آن در بین نیازمندان از دیگر فعالیت های این کانون در ایام شیوع ویروس کرونا بوده است.

 

اهسه و توزیع کارت های هدیه با همکاری بنیاد علوی در بین خانواده های کوی امام علی (ع) نیز فعالیت دیگری است که در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری انجام شد.

 

*پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان و اعضای کانون

 

پرداخت وام قرضا الحسنه به تعداد 10 فقره به اعضای کانون و خانواده هایی که از ویروس کرونا آسیب دیده بودند از دیگر فعالیت های کانون شهید کوچکی بود که امید است این وام گره گشای مشکلات آنان باشد.

 

فعالیت های مسجد حضرت ابوالفضل (ع) همزمان با مساجد دیگر آغاز شده و با رعایت مسایل بهداشتی و فاصله اجتماعی نمازگزاران و اعضای کانون و بسیج در مسجد حضور پیدا می کنند و فعالیت های و کمک های این مسجد تا پایان کرونا به صورت گسترده ادامه دارد.

 

کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی مسجد ابوالفضل(ع) علاوه بر این ایام در طول سال نیز به شناسایی و کمک به نیازمندان می پردازد و این مهم درس بزرگ همدلی و یاری به همنوعان برای اعضای جوان و نوجوان کانون است.

 

۹۹/۰۳/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]