سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
جندقیان تولید و هنر را ارکان اساسی توسعه جامعه دانست و گفت: در جامعه ای که انسان ها حریم و حرمت داشته باشند آن جامعه توسعه یافته است.

به گزارش روابط عمومی از اراک، سعیدرضاجندقیان ،امروز (۷اسفند) در مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره ملی نشریات و رسانه های مجازی روستا و عشایر کشور که در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه در 30 سال آینده تحولات به اندازه 300 سال گذشته رقم خواهد خورد، ابراز داشت: در سال 2020 قرار است قانون بین رباط ها و انسان توسط فرانسه تدوین شود و 30 سال آینده، چشم انداز آینده قابل پیش بینی نخواهد بود.

عاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: در تمام مراکز کشورهای بزرگ، ساختمان های بلند مانند برج میلاد تهران به عنوان نماد تکنولوژی مطرح می شود و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. 

 وی با اشاره به اینکه یک دانشمند خارجی موانع توسعه عدالت اجتماعی، فقدان آب و تخریب جنگل ها و کویرزایی می داند، گفت: یک نویسنده ایرانی هم در گذشته کتابی در سیستان و بلوچستان تالیف کرده و در آن، موانع توسعه فلات را تشریح کرده است.

 جندقیان تاکید کرد: ما در بنیان های نظری علوم انسانی دچار مشکل هستیم، پیشرفت علوم، انسان را به فضا می فرستد اما ارزش های انسانی و دینی را روی زمین و زیرپا می گذارد.

وی گفت: آنچنان در فضای مجازی، حرکت خزشی ضدفرهنگی، آرام آرام در دل و مغز انسان ها می نشیند که حتی انسان های فکور را دچار اختلال می کند.

 معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری توسعه را تعالی شأن انسان می دانند، عنوان کرد: در جامعه ای که انسان ها حریم و حرمت داشته باشند آن جامعه توسعه یافته است، جمعیت، تولید و هنر سه رکن اساسی توسعه یک جامعه به شمار می روند.

 جندقیان ادامه داد: برخی مدیران به جای اینکه چالش بی آبی را به مردم تبیین کنند، مردم را به مصرف بهینه تشویق می کنند، این در حالی است که تنها سه درصد مصرف آب خانگی است و 97 درصد صنعتی و کشاورزی است که اگر تنها 5 درصد در آب کشاورزی صرفه جویی کنیم 500 هزار هکتار قابلیت کشاورزی خواهیم داشت که به ازای هر 2 هکتار یک شغل ایجاد خواهد شد.

 وی بر ضرورت تغییر متغیرهای ذهنی برای تحقق توسعه تاکید کرد و گفت: پیش از آنکه مهاجرت ها فیزیکی باشد، بیشتر یک انتقال فکری باید صورت بگیرد یعنی ذهن ها باید از نقطه ای به نقطه توسعه یافته تر رجوع پیدا کند.

۹۷/۱۲/۰۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]