سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
حجت الاسلام سلیمی گفت: امام جماعت باید در طراز امام مسجد قرار گیرد نه صرفا برای اقامه نماز و با همکاری با کانون های مساجد با ایجاد فضای شاد و جدید سبب جذب جوانان به این اماکن مقدس شوند.

به گزارش  روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام علیرضا سلیمی دردیدار با مسئول و کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان ضمن تقدیر از تلاش و دلسوزی مجموعه مسجدیها گفت: عمران مسجد فقط به ساخت فیزیکی نیست بخشی از ساخت مسجد به امور متنوع فرهنگی برمی گردد که نیاز به نگاهی ویژه دارد.

 نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: ما ناچاریم برای رهایی از بساری از مشکلاتی که امروز دامنگیر جامعه شده مساجد را به دوران پیامبر(ص) که مسجد محور و قطب فعالیت های اجتماعی، سیاسی، عام المنفعه و فرهنگی بوده، برگردانیم.

 

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب هم عمده فعالیت ها در مساجد انجام می گرفته، ادامه داد: امروزه در این امور کم کار کرده ایم و اگر مرکزیت مسجد را از دست بدهیم دیگران علم را بدست می گیرند، در تقویت نقش مسجد کارهای زیادی هست که باید انجام شود.

 حجت الاسلام سلیمی اضافه کرد: امام جماعت باید در طراز امام مسجد قرار گیرد نه صرفا برای اقامه نماز و با همکاری با کانون های مساجد باایجاد فضای شاد و جدید سبب جذب جوانان به این اماکن مقدس شوند در این راستا باید بدانند کانون نباید جلوتر از امام مسجد پیش رود زیرا در این صورت کانون های پویا آرام آرام تحلیل می روند و فقط از آنها چیزی جر تابلو باقی نمی ماند.

 

نماینده مردم دلیجان و محلات در خانه ملت در خصوص تخصیص بودجه به کانون ها گفت: قبول داریم که در مورد کانون های مساجد بی مهری شده، کل بودجه فرهنگی دو دهم درصد است حاکمیت باید وظیفه اش را در قبال حمایت از حوزه های علمیه و مساجد شفاف بیان کند اگر برای فرهنگ هزینه نشود باید در بخش کاهش آسیب های اجتماعی و ساخت زندان و گرمخانه هزینه شود انواع معضلات اجتماعی که ما امروز شاهد آن هستیم به خاطر دقیق نشدن روی مسایل فرهنگی است.

 وی بااشاره به حضور و فعالیتشان در مسجد حضرت فاطمه(س) محلات اظهار کرد: این مسجد در آن زمان پاتوق جوانان بود و خاطرات بسیار خوبی از آن مسجد دارم و امید است مساجد به دوران فعالیت سابق خود برگردند.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، افزود: کانون های مساجدنقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین نسل جوان برعهده دارند.

 وی ضمن ارائه گوشه ای از فعالیت های کانون های مساجد گفت: در راستای اجرای سرود چهل هزار نفری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد، در روز 12 سرودهای انقلابی یکهزار نفری در یکی از نقاط استان مرکزی اجرا می شود.

 

 

 

۹۷/۱۰/۲۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]