سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان مرکزی گفت: استخراج فرامین قرآن و اهل بیت(ع) در زمینه فرهنگ عمومی باید به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت چهاردهم آبان روز فرهنگ عمومی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در قرآن کریم تذکرات بسیاری در خصوص فرهنگ به مردم داده شده است که در قالب روابط اجتماعی و فرهنگ عمومی قرار دارد.

وی افزود: کشور ایران که یک کشور اسلامی است و از دیرباز دارای تمدن غنی ایرانی و ارزش های اصیل است، اهمیت خاصی به مقوله فرهنگ و تعامل افراد با یکدیگر نه تنها به عنوان اعضای یک جامعه، بلکه به عنوان یک فرهنگ ویژه و شناخته شده جامعه اسلامی، می‌دهد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه اسلام به فرهنگ عمومی اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید تصمیمات کلان و قابل اجرا برای تزریق فرهنگ عمومی صحیح و مطابق با قران و سنت داشته باشد.‌

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی وظیفه اش فرهنگ سازی صحیح است، بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی مجموعه ای از مدیرانی است که دستی بر فرهنگ جامعه دارند و در راس این شورا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی که شخصیتی عالم و فرهیخته است قرار دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی در کشور ایران مبتنی بر اصول و معارف اسلامی است اظهار کرد:‌ مهرورزی و عدالت اجتماعی و ظلم ستیزی از محوری ترین اصول اسلام در فرهنگ عمومی جامعه است.

حجت الاسلام ذوالفقاری با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی عمیق و بصیرت افزایی در مورد مسائل شیعه، شناخت ادیان و شبهات وهابیت برای نسل جدید ضروری است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار این شورا در آسیب زدایی از عزاداری محرم ادامه داد: در خصوص عزاداری سید الشهدا(ع) باید بیشتر جایگزین های مناسبی مطابق با دستورات اهل بیت سعی در هدایت عزاداران به روش صحیح داشته باشد وبا آسیب شناسی و ارائه راه حل های مناسب‌ خرافات را از فرهنگ سوگواری بزداید.


۹۲/۰۸/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]